Incomings

Wir freuen uns über Ihr Interesse an unserer Musikhochschule! Je nachdem, ob Sie als Austauschstudent /als Austauschstudentin für einen begrenzten Zeitraum nach Mainz kommen oder ob Sie hier einen Studienabschluss erwerben möchten, unterscheidet sich das Bewerbungsverfahren. Weitere Informationen erhalten Sie über die Links in der rechten Spalte.

Dort finden Sie zusätzlich

  • praktische Hinweise zur Vorbereitung und Organisation Ihres Aufenthalts in Mainz
  • Informationen zu fächerübergreifenden Informationsveranstaltungen und Studienbegleitprogrammen

International Students – who are not participating in the ERASMUS programme – please contact our international office first.

 


Wie können Sie sich anmelden (für das ERASMUS-Programm)?
How to apply (for ERASMUS)?

Nomination deadlines: Nominations for the School of Music must reach our institution by:
Winter term: May 15
Summer term: December 15

Nomination process: Please complete the nomination form and send it to:

Hochschule für Musik Mainz
an der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz
z. H. Herrn Univ.-Prof. Dr. Birger Petersen
Jakob-Welder-Weg 28, 55128 Mainz
D-55099 Mainz
Germany
E-Mail

Supporting documents: Please submit the following supporting documents with your nominations

  • Letter of motivation (in English or in German),
  • CV (in English or in German),
  • 2 audio/video recordings covering different musical styles (each approx. 7 minutes or longer). Samples can be submitted via DVD, CD, YouTube or Dropbox

Decision response: The School of Music will send our decision directly via email to the contact person at the sending institution as soon as possible.